Ezért érdemes céges podcasteket készíteni

Egyre több cég veti be a podcast készítést annak érdekében, hogy a ma nagy népszerűségnek örvendő tartalomtípussal érje el és szólítsa meg potenciális vásárlóit.
Ezért érdemes céges podcasteket készíteni

Ha szeretnéd tudni, hogyan működik a podcast mint marketing eszköz, és melyek a legfontosabb előnyei a podcast készítésnek, olvass tovább!

A podcast a rádió utódja?

Igen, nem véletlenül emlegetik a podcastet a rádió utódjaként, hiszen ugyanúgy hallgathatjuk – szinte bárhol, bármikor, sőt eldönthetjük, hogy online vagy a telefonra letöltve, internetkapcsolat nélkül szórakozunk, tanulunk vagy tájékozódunk a podcastek segítségével.

Mellette folytathatod aktuális tevékenységedet, főzhetsz, utazhatsz, várakozhatsz a hivatalban úgy, hogy az epizód hallgatása nem köti le a figyelmed száz százalékát.

Ezzel szemben, ha például ugyanazt az infót szöveges tartalom olvasásával vagy videó nézéssel kívánod megszerezni, akkor azzal párhuzamosan nemigen fogsz tudni egy másik folyamatra is koncentrálni.


A podcast statisztikák magukért beszélnek

- Több mint 5 millió podcast csatorna és 70 millió epizód érhető el napjainkban.

- A podcast hallgatók száma 2022-ben meghaladta a 424,2 millió főt (és ez a szám várhatóan 2024-re eléri az 504,9 millió főt).

- A hallgatók kb. 80%-a podcast-hirdetésekre is figyel, 60%-uk vásárolt is már podcast-hirdetés alapján.

A podcast készítés legfontosabb előnyei?

Megkönnyíti a vevőszerzést

A túl direkt, vásárlásra buzdító reklámoknál sokkal hatékonyabb ma a tartalommarketing, vagyis a hasznos és releváns információk megosztása, amivel elnyerheted a célközönség szimpátiáját és bizalmát.

Mivel a podcast iránt van igény, egyértelmű, hogy érdemes ezt a kontentet beépíteni a marketing stratégiádba!

Podcastben szerepelni komfortosabb, mint videóban

A videós szereplésnél előfordulhat, hogy egyedül kell egy értékes tartalmat létrehoznod a semmiből, és egyedül kell a kamerával szemben állnod.

A podcastnél viszont számíthatsz a beszélgetőtársadra, közösen építitek fel a kontentet, és ha belemélyedsz a témába, néhány perc múlva meg is feledkezel a lámpalázról!

Kapcsolatépítés podcast készítéssel

Amíg elkészül a céges podcast, el tudod mélyíteni a kapcsolatodat a vendégeddel, aki könnyen lehet, hogy később az ügyfeled vagy a partnered lesz.

Emellett a közös szereplésből is profitálhatsz, hiszen, ha az illető egy szaktekintély, akkor a közös munka téged is hitelesít.

A céges podcast „magától” terjed

A podcast terjed leginkább organikus módon. Amennyiben jól sikerül az epizód, a vendéged is meg fogja osztani a saját felületein, vagyis a saját közönséged mellett az ő követőtáborát is eléred!

A podcast készítés hatékonnyá teszi a tartalomgyártást

Ha van egy jó podcasted, számos más kontentet és mikrotartalmat állíthatsz elő belőle. Például kiemelhetsz egy idézetet vagy egy hosszabb szakaszt, amelyből készülhet social media poszt, vagy születhet egy cikk az epizód tartalmából.

A videó podcastből pedig szuper shortokat vághatsz a YouTube-ra vagy a TikTokra, amelyeket utána tovább oszthatsz különféle platformokon, vagy beágyazhatsz linkként szöveges tartalomba.

Ha szeretnél profi podcasteket, és jól jönne egy budapesti marketing ügynökség segítsége ebben, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA-val!

Kapcsolódó cikkek

Ezért érdemes céges podcasteket készíteni

Ezért érdemes céges podcasteket készíteni

Egyre több cég veti be a podcast készítést annak érdekében, hogy a ma nagy népszerűségnek örvendő tartalomtípussal érje el és szólítsa meg potenciális vásárlóit.